reklama

Naozaj vzácna krv?

Dnes som chcel ešte poslednykrát darovať krv v tomto roku. Zašiel som teda do Ustřední Vojenské Nemocnice v Prahe, kde som pravidelným darcom už druhým rokom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
ilustračné foto
ilustračné foto (zdroj: zdroj: http://sandryasabi.blog.cz/)

Dnes som chcel ešte poslednykrát darovať krv v tomto roku. Zašiel som teda do Ustřední Vojenské Nemocnice v Prahe, kde som pravidelným darcom už druhým rokom. Na dverách oddelenia ma privítal nepríjemný oznam, že majú prebytok krvi skupín A a AB. Takýto darcovia radšej nemajú merať cestu na odber. Začalo to vo mne vrieť, že ako si ma niekto prečítať takýto oznam, keď sa daruje raz za 3 mesiace a ten tam visel len od polovice decembra a na internetovej stránke nebola o tom ani zmienka o mimoriadnom ozname. Po zazvonení mi otvorili dvaja zamestnanci a po obligátnej otázke či ten oznam je pravda a či by ma nemohli predsa len napichnúť a po letmom pohľade, že sa tam aj tak nič nerobí som sa pobral skúsiť šťastie inde. Veď nie nadarmo som postil, prešiel vyše 30 km busom a pražskou mhd-čkou v ranných -14 stupňových mrazoch, aby mi len ďalej tuhla krv v žilách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som sa teda pobral do Všeobecní Fakultní Nemocnice na Karlovom Náměstí, kde sa nachádza Ústav Hematologie a Krevní Transfuze. Po vstupe na oddelenie som bol povzbudený čulým ruchom a množstvom darcov. Prvotné nadšenie, ale sfúkla úplne pracovníčka na registrácii darcov, že už v tomto roku neprijímajú tzv."nových darcov". Po jej vysvetlení nový darca = prvýkrát na ich klinike. Nepomohlo ani to, že pravidelne darujem len o pár kilometrov ďalej v inej pražskej nemocnici a že som kvôli tomu, aby som mohol darovať túto drahocennú tekutinu zadarmo meral takú dlhú cestu a na vlastné náklady.

Po týchto skúsenostiach začínam pochybovať o vzácnosti krvi. Žiadosti nemocníc (aspoň tých pražských) o viacej krvi vyznievajú veľmi cinicky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hnevá ma, že doteraz nemajú transfúzne kliniky v Čechách a na Slovensku nejaký centrálny systém evidencie darcov. Prakticky v každej inej klinike hoc aj v tom istom meste vám dajú nový preukaz darcu. Na Slovensku som ich mal dva.

Autor tohto blogu daroval 15 x v SR, 5 x v ČR a 2 x v Írsku krv bezplatne a nie je vlastníkom žiadnej Jánského plakety (i keď ta mu veľmi nechýba).

PS: V Írsku som pri prvom darovaní dostal elektronickú kartičku s čiarovým kódom. Pri ďalšom odbere použili už len skener ako v obchode pri pokladni. V ČR sa používa práve takýto skener na označenie konkrétneho odberu. Nechápem prečo to je tak ťažké rozšíriť aj na evidenciu.

Mišo Sedlák

Mišo Sedlák

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

hlavne človek... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu