reklama

ŽSSK slovakrail.sk "šmejdi"

Vlakom som cestovával ešte ako študent pred viac ako 10-timi rokmi a to ešte plateným (platným) lístkom. Teraz cestujú terajší študenti a ja, teda aj my všetci pracujúci to platíme (skoro ako 1. pilier dôch. systému).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Teraz občas využijem na cestovanie vlak, keďže to je pohodlnejšie a lepšie na cestovanie s dieťaťom na dlhšiu trasu.

Za rok prejdem cca 3 - 4 x trasu Kozárovce-Košice. Som z Nitry (krajské mesto s cca 80 tis. obyv., 5. na SVK), jediného krajského mesta z ktorého sa nedá normálne dostať vlakom ani do Bratislavy a ani do Košíc (2. na SVK). Preto chodievam radšej vlastným autom do Kozároviec (30 - 40 min autom), alebo Novej Bane, kde nastúpim na priamy vlak na hlavnej južnej trase. Nechce sa mi ísť okľukou cez Nové Zámky (do Kozároviec by to bolo cca 1,5 hod vlakom).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte ani raz som nedošiel do Košíc načas. Vždy som mal meškanie od 30 do 70 min. Raz keď som mal to 70 min meškanie, tak mi to nedalo a spísal som v Košiciach na stanici v klientskom centre ŽSR reklamáciu v nádeji, že mi snáď aspoň časť z cestovného vrátia, keďže mi už nestačilo to klasické ospravedlnenie z ampliónu vo vlaku: "Za vzniknutú dobu meškania sa vám ...". "Sa vám na to môžem..., viete čo...", som si v duchu pomyslel. Keby že ma za to aspoň nejaká káva a koláčik čakali, tak by som možno bol naklonený im to prepáčiť.

Po nejakom týždni mi prišla odpoveď listom, že by mi vrátili peniaze ak by som:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

a) nenastúpil do meškajúceho vlaku (Pozn: v nástupnej stanici Kozárovce mal vlak meškanie ešte len "30 min" 

b) som sa mohol dať zviesť z nejakej stanice po ceste, kde vlak nabral meškanie späť do východzej stanice.

c) Alebo som mohol kdekoľvek po ceste vystúpiť a ŽSR by mi vrátilo zvyšok z neprecestovanej cesty.

Sprvoti som tomu akosi nerozumel a myslel, či si zo mňa robia blázna, alebo čo, ale po chvíli študovania prepravného poriadku som precitol. Áno mysleli to smrteľne vážne.

Apropo: Tento Štv 21.09.2017 som mal na tejto trase do KE meškanie len 45 min. Mladý rušnovodič mal zrejme z tohto spoja "rušňoškolu". Chalan ešte v Moldave n/Bodvou meškanie pod 30 min, ale na posledných 30 km stihol pridať o 50%.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mal som kúpený lístok už aj na spiatočnú cestu v Ne 24.09.2017. Kedže som sa medzitým dozvedel, že syn do školy v Po nemusí ísť (riaditeľské voľno-prasknuté potrubie), tak som prirodzene chcel posunúť lístok na ďalší deň. Myslel som si, že to bude ako v normálnom obchode, alebo ako u Regiojetu, kde to jednoducho zruším a kúpim si niečo iné, resp. zmením rezerváciu na pár klikov.

Po dlhosiahlom texte na stránke slovakrail.sk som sa konečne dostal k formuláru na vrátenie lístka. Po jeho vyplnení som zostal nas...ý a (nemylo) prekvapený. Oni mi totižto naúčtovali asi 17 hod pred samotnou jazdou toho vlaku storno poplatok 10% z ceny lístka. Mal som aj miestenku za 1 eur, ale po preštudovaní prepravného poriadku (z miesteniek sa pri vrátení odráta 1 eur) som sa o to už ani nepokúšal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zrekapitulujem to:

- platím aj za študentov, ktorý sa vezú zadarmo

- vlak ešte nikdy neprišiel načas (ŽSR neurobili žiadne opatrenia a ani to nikomu nikdy nijako nevykompenzovali)

- navyše človek nemá pri vyššie uvedenom ani nárok na vrátenie "plnej sumy" z lístka, ktorý chce zrušť v dostatočnom predstihu. (pozn: u RegioJetu sa dá vrátiť lístok bez storno poplatku až do 15 min pred pravidelným odchodom vlaku) 

- ŽSR vyberie v takýchto prípadoch kadejaké storno poplatky, majú uvoľnené miesto a ešte ho môžu znovu predať.

Mišo Sedlák

Mišo Sedlák

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

hlavne človek... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu